Štítky: Hory, Image, Jiné, Technika
Praha, 9. července 2019 – Volání na jednotné krizové číslo Horské služby 1210 je v současné době bez zpoplatnění také u dalšího telefonického operátora v ČR, společnosti Vodafone. Přímé spojení na linku nabízí i aplikace Záchranka, která zároveň umí předat polohu volajícího.
„To znamená, že všichni, kdo používají mobilního operátora Vodafone, nyní v případě nouze volají přes toto číslo Horskou službu zdarma. Vodafone se tak připojil ke společnosti T-Mobile, která tento krok učinila již 1. února 2019. Tento krok operátora velice vítáme a věříme, že jednání i s posledním z mobilních operátorů, které právě probíhá, přinese stejný výsledek“ uvedl Patrik Jakl, statutární ředitel Horské služby o.p.s.
„Společnost Vodafone dlouhodobě spolupracuje na zlepšení a dostupnosti komunikace při ochraně života a zdraví. Nadace Vodafone již po tři roky financuje provoz a vývoj aplikace Záchranka, která se spojila s Horskou službou v roce 2018 a jen za loňský rok byla na horách použita v 858 případech. Zrušení poplatku pro volání na linku Horské služby je pro nás tedy další logický krok na naší cestě k maximální pomoci v případě nouze,“ prohlásil tiskový mluvčí Vodafone Marek Steiger.
Horská služba má jednotné nouzové číslo 1210 jako službu, která je v mobilních i pevných sítích všech operátorů v ČR zřízena stejným způsobem, jako přístup na obvyklé tísňové linky. „Spojení je podle místa, ze kterého osoba žádající pomoc volá, automaticky směrováno na dispečink HS v příslušné horské oblasti. Pokud se volající nachází v oblasti, ve které je jen signál zahraničního operátora, po přidání předvolby +420 se volající s našimi záchranáři bez problému spojí,“ popsal fungování čísla ředitel Jakl.
Stávající telefonní čísla na oblastní dispečinky HS stále bez problémů fungují, takže potřební, kteří nepoužívají číslo 1210, či nepoužijí k přivolání pomoci mobilní aplikaci Záchranka, mohou nadále přímo kontaktovat oblastní dispečinky HS.
Kontakt:
Tiskový servis HSČR, GSM: 606 630 593, e-mail: [email protected]