+ 420 1210, NON-STOP SOS
ilustrace na pozadí

Výstrahy

Šumava

Výstraha - Další upozornění: nebezpečí pádu stromů
Další upozornění: nebezpečí pádu stromů
Upozornění - Další upozornění: nebezpečí pádu stromů
Dům HS Špičák - Další upozornění: nebezpečí pádu stromů

Krušné hory

Upozornění - Vítr: silný vítr, nárazy větru nad 20m/s, na hřebenech nad 30 m/s
Vítr: silný vítr, nárazy větru nad 20m/s, na hřebenech nad 30 m/s
Upozornění - Vítr: silný vítr, nárazy větru nad 20m/s, na hřebenech nad 30 m/s
Plešivec - Vítr: silný vítr, nárazy větru nad 20m/s, na hřebenech nad 30 m/s

Krkonoše

3. stupeň lavinového nebezpečí
3. stupeň lavinového nebezpečíkritická/nejzrádnější situace

Jeseníky

3. stupeň lavinového nebezpečí
3. stupeň lavinového nebezpečíkritická/nejzrádnější situace

Beskydy

Výstraha - Hřebenové túry: nedoporučujeme
Hřebenové túry: nedoporučujeme

„Rozmáhá se nám tady takový nešvar!!!!“

Nejedná se o nešvar, ale o bezpečnostní funkce některých elektronických zařízení. Výrobci osobní elektroniky, (mobilní telefony, chytré náramky, chytré hodinky atd.) se předhánějí v poskytování bezpečnostních funkcí a aplikací pro svoje uživatele.

„Rozmáhá se nám tady takový nešvar!!!!“
Ilustrační foto

  Již jsme si jako záchranáři zvykli na E-Call v autě, který automaticky odešle nouzovou zprávu v případě nehody, ale to, s čím jsme se setkali v poslední době je poněkud problematičtější.

  Majitelé mnoha moderních zařízení známých a hojně užívaných výrobců mají k dispozici obdobnou funkci, která hlídá jejich bezpečí v případě pádu. Bohužel tato zařízení občas vyhodnotí ne zcela správně naléhavost situace a problém pro záchranáře všech složek IZS je na světě.

  Jako příklad uvedu lehký pád bez následků a bez poranění lyžaře v Janských Lázních. Turista pokračoval, po oprášení od sněhu, dále ve svém lyžování a ani netušil, že se spustil řetězec záchranných činností. Bezpečnostní systém v jeho elektronickém zařízení vyhodnotil situaci jako nouzovou a odeslal záchranářům zprávu. Majitel zařízení nereagoval na zpětná volání a tudíž se rozběhla záchranná akce s popisem . „Dopravní nehoda nikdo nekomunikuje“. Další pikanterií v příběhu je okamžitá reakce novinářů. Nějaký všímavý turista okamžitě oslovil média, že se asi stalo něco strašného, protože záchranáři jezdí po sjezdovce tam a zpět. Ano jezdili a hledali „poraněnou“ osobu.

  Majitelé a provozovatelé těchto zařízení, prosíme Vás o spolupráci.  Správné nastavení parametrů v zařízení zamezí, nebo alespoň omezí, odesílání náhodných výzev. 

  Zároveň si dovolujeme požádat všechny oznamovatele nehod, aby reagovali na zpětná volání záchranářů. „ Záchranáři HS Vám volají zpět z dispečerských telefonů a tudíž se nezobrazují čísla jako tísňová a nebo přímo adresná od HS. Pokud jste nehodu, pohřešování, nebo úraz nahlašovali na číslo +4201210 nebo 155, prosím očekávejte příchozí hovor.“

Děkujeme a přejeme Vám všem mnoho krásných zážitků, hodně štěstí, zdraví a radosti v roce 2023.

Bližší informace: tiskový servis HSČR, Marek Fryš GSM: +420 602 163 444 nebo e-mail[email protected],

Ochrana osobních údajů | Správa cookies | Mapa stránek | Zobrazit klasický web | Zobrazit mobilní web

© Horská služba ČR, o.p.s.
543 51 Špindlerův Mlýn 260, T +420 499 433 230

ID schránky: u4zgr6q

Vyrobil Simopt, s.r.o., 2023

ilustrace na pozadí